Piyasada satılan bazı webcam'lerin çözünürlüğünün bazen çok yüsek belirtildiğini görüyorsunuzdur. Bu değerlere genelde interpolasyon yöntemiyle ulaşılması bir kenara, son dönemde interpolasyon yöntemiyle dahi olsa, webcam'in sahip olmadığı çözünürlük değerleri ürünlerin kutuların üzerine yazılıyor. İnterpolasyon yöntemi, örneğin 5 MP olarak çekilen bir fotoğrafı 7 MP çözünürlüğe yazılım yoluyla büyütme işlemine verilen ad.
Kullanıcılar da genelde, webcam'de kalite unsurunun üzerinde yazan megapiksel değerinin olduğu sanar. Halbu ki çözünürlük, yani MP değeri, kalite unsurunu değil, fotoğraf ve görüntü boyutunu belirleyen bir değer. Bugün, Tübider'in e-posta listesine gelen bir e-posta, önemli bir haber niteliği taşıyor.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğüne bağlı Reklam Kurulu'nun 13 Ocak 2009 tarihinde verdiği karar, kullanıcıları yanlış yönlendiren firmaların kendini derleyip toplaması için oldukça önemli. Reklam Kurulu'nun kararıyla, ORİTE marka webcam'ları 'Maksimum 10 MP Fotoğraf Çekme' özelliğine sahip olduğunu duyurarak satan marka sahibi ithalatçı firma Reklam Kurulu tarafından 6.000 YTL idari para ve anılan reklamları durdurma cezasına çarptırılmış. Reklam Kurulu ceza gerekçesinde "Orite” marka "RN3700" webcam'inürün ambalajları üzerinde “Maksimum 10 MP Fotoğraf Çekme” ifadelerinin kullanıldığı ancak söz konusu ürünün çözünürlüğünün interpolasyon yöntemiyle dahi 7,68 MP'de kaldığı"nın anlaşıldığına yer verildi. Ürün ambalajlarında herhangi bir değişiklik kararı alınmış mı, bunu bilmiyoruz.
Reklam Kurulu'nun bu kararı umarız sadece web cam değil, diğer ürünlerde de yanıltıcı bilgilere dayalı pazarlama hilesinin önüne geçilmesine yardımcı olur.
Kullanıcılar da genelde, webcam'de kalite unsurunun üzerinde yazan megapiksel değerinin olduğu sanar. Halbu ki çözünürlük, yani MP değeri, kalite unsurunu değil, fotoğraf ve görüntü boyutunu belirleyen bir değer. Bugün, Tübider'in e-posta listesine gelen bir e-posta, önemli bir haber niteliği taşıyor.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğüne bağlı Reklam Kurulu'nun 13 Ocak 2009 tarihinde verdiği karar, kullanıcıları yanlış yönlendiren firmaların kendini derleyip toplaması için oldukça önemli. Reklam Kurulu'nun kararıyla, ORİTE marka webcam'ları 'Maksimum 10 MP Fotoğraf Çekme' özelliğine sahip olduğunu duyurarak satan marka sahibi ithalatçı firma Reklam Kurulu tarafından 6.000 YTL idari para ve anılan reklamları durdurma cezasına çarptırılmış. Reklam Kurulu ceza gerekçesinde "Orite” marka "RN3700" webcam'inürün ambalajları üzerinde “Maksimum 10 MP Fotoğraf Çekme” ifadelerinin kullanıldığı ancak söz konusu ürünün çözünürlüğünün interpolasyon yöntemiyle dahi 7,68 MP'de kaldığı"nın anlaşıldığına yer verildi. Ürün ambalajlarında herhangi bir değişiklik kararı alınmış mı, bunu bilmiyoruz.
Reklam Kurulu'nun bu kararı umarız sadece web cam değil, diğer ürünlerde de yanıltıcı bilgilere dayalı pazarlama hilesinin önüne geçilmesine yardımcı olur.